tisdag 5 maj 2009

Frösådd och växthusfix

I går var det såpass varmt i vårt land så jag satte i våra pallkragar, i år har vi gjort om så de finns i trädgårds landet. Vi provar ganska många sorter får se om vi lyckas, i en av kragarna har jag satt enbart svartrot, det ska bli spännande för jag har aldrig provat det förrut.
kryddorna är på ggr och rabarbern växer, den satte jag förra året så det tar väl ett tag innan den börjar ge en del.

Glasningen är klar men nu är det själav inredningen som ska till.
I går var vi en sväng till Jula i Skara och inhandlade två hyllor som vi tänker ha inne i växthuset.
Och idag så drog vi till Cheapy i Lidköping för vi har tänkt att en del av golvet skall vara små stenplattor och en kant med trä mot jordbäddarna.
Jag som har ont i ryggen sen förra veckan är inte mycket till hjälp, så Janne råkar ut för det mesta.
Sen är det inte det allra bästa att sätta frön med en trasslig rygg...

2 kommentarer:

  1. Den där blir jättefint! Jag har stengolv i mitt växthuset och så odlar jag allt i krukor och säckar. Utan vinrankan, den har jag grävt ned i jorden. /Anette

    SvaraRadera
  2. Du glömde att skriva att utan en hjälpande hand från en gammal kollega hade du inte kunnat handla på Jula. Då hade du stått där än i dag och väntat på att kunna hämta vagn ;-)

    Du får det så fint i växthuset att jag nog snart får göra ett studiebesök. Du kan väl ha "öppen trädgård" nån dag så kommer jag förbi. Jag har grävt en ny rabatt här hemma, eller i allafall en förlängning av en gammal rabatt och det var nästa att jag fick kärlkramp av det, men det blev rätt så bra. Eller kommer nog att bli om några år i allafall.

    Ha det gött

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig