måndag 15 juni 2009

ett axplock från botaniska i Gbg

det fantastiska näsduksträdet finns i två exemplar på botaniska.
Papaver har jag försök att odla här hemma men de vill int alls hos mig, får njuta av bilden istället.
Utblommad allium är ett konstverk i sig.
Färg kombinationerna gör mig hänförd, det blå nävan mot de mörka bladen gillar jag.
En uppstammad citronverbena det har jag aldrig sett, jag som införskaffat en i år så här ska min se ut också.
Med ett intresse för kryddor och läkeväxter så har jag kunnat gå där hur länge som helst. Det är så vackert med krukodlat, men tyvärr bör man vara hemma mer än vad vi är så det får bli i landet här hos oss.

Botaniska har i år en orkide utställning som jag varmt kan rekomendera en annan dag ska jag visa bilder därifrån.

2 kommentarer:

  1. Härligt att se allt igen. Vallmon ser ju precis ut som min som jag har i bloggen idag! Så himla fina är dom! /Anette

    SvaraRadera
  2. Attsingen! Då missar jag näsduksträden i år igen.... O inte nog med det, jag har missat o skicka in lökbeställningen i tid! Slarv!
    Ha en go o gla midsommar
    Nina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig