lördag 10 april 2010

Lördagen tillbringades i myllan här hos oss

Jag krattade i rabatten och några av våra svarta stockrosor är på väg upp, tur det. Visst är det skoj att se vad som kommer upp efter vintern?
I höstas fick jag en mängd växter av en kvinna på Kinnekulle, tyvärr är namnen glömda ,men de verkar ha klarat sig.
Som jag skrivit om tidigare så har vi naturligtvis gjort de misstag som man gör, för mycket växter på för liten yta. Och förra året så hade vi endast en plattgång in och jordbäddar i växthuset, de tar Janne bort nu och lägger plattor nästan överallt.Vi kan konstatera att jorden är full med rötter , det kan inte finnas mycket näring kvar i den. Hädanefter odlar vi i hinkar och krukor!
Det som däremot får vara kvar i jorden är vindruvorna, naturligtvis har vi trängt in en grön och en blå i "glashuset". I år har vi tänk att det skall vara mindre där...skrattar, Jag känner min man och han kommer att komma hem med både det ena och det andra.
Men vad vi skall göra är att det skall finnas plats för ett litet bord och två stolar där, ser framemot att sitta där och njuta av växtligheten.

3 kommentarer:

  1. Plattor i växthuset är jättebra, det gjorde vi om för ett par år sen och det fungerar, dessutom enkelt att städa :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Jag har plattor i hela växthuset och odlar i stora krukor. Då blir det ny jord varje år, rätt bra fast ett visst kånkande blir det.


    Önskar dig en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Har plattor i hela växtuset och odlar i tomater i latrintunnor (nya). Fungerar jättebra.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig