tisdag 19 januari 2010

Förråds flukt

I kväll var jag en sväng ut i förrådet för att se om det fanns några törstiga växter där.
Oj säger jag bara en del riktigt skrek efter vatten.
Det ser ut som de flesta har klarat sig så här långt trotts att de var fulla med löss i höstas.
Om ett tag är det dags att klippa ner alla pelargoner och sedan plantera om dem.
Jag har övervintrat några inne i rumsvärmen det ska bli spännande att se vilka som klarar sig bäst.
Nu börjar det klia i fingrarna att få börja lite smått, men det är väl säkrast att vänta ett litet tag till.

4 kommentarer:

  1. Visst är det lätt att glömma växterna som står inne på vinterförvaring. Jag behöver säkert vattna mina.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Upps! Där påminner du mig om något...

    SvaraRadera
  3. Hmmm ja, den som bara hade ett förråd som man kunde övervintra växter i...:-)Lycka till med dina plantor.Låter härligt att få ta fram dem och greja lite med dem:-). Jag får så lite luktärtor längre fram, så man har något att sätta fingrarna i innan våren på allvar har kommit.
    Ha en riktigt underbar helg!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Heisann! Skal bli flott å følge veksten i drivhuset ditt framover. Jeg er engstelig for hva som har skjedd med aprikosetreet i vinter.Har ikke sett etter. Fiken og noe annet har jeg tatt inn.
    Takk for det koselige ordene om tulipanene på bloggen min!
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig