torsdag 9 april 2009

Växter på gång


Familjen består av mig och maken plus en hel massa växter.
Janne har fikonträd ,olivträd,citronträd och det finns även ett par olika mandarin och apelsinträd.
Fikonträdet växer så det knakar och olivträdet blommar för fullt.
Jag är sen ett antal år sedan förtjust i pelargoner det finns ett antal olika sorter.
Tyvärr har rätt så många strukit med den här vintern, men de som det fortfarande finns liv är Turkisk jätte i röd och rosa, patricia andrea, Wectis glitter, jag hade även en ren röd som tyvärr inte finns med oss längre.
Mina mårbacka har också strukit med, men i dag kom Janne hem och överraskade mig med två fina exemplar av rosa mårbacka.

I dag har vi fått reda på att växthuset som är riktigt efterlängtat levereras den 21 april, sen är bara själva ihopskruvningen kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig