onsdag 29 april 2009

Väkthuset växer för varje dag, nu är det glaset som monteras.
En sak är säker det är inte lätt, en glasruta har gått sönder och allt är inte färdigt.
Det är lättare med plast, men det känns genuinare med riktigt glas.
När maken pysslade med glasrutorna passade jag på att skola om massa små plantor som vuxit ur sina första små krukor.

Ett pionstöd gjorde jag, och måste erkänna att jag tog hjälp av snören.
De vidjor jag hade var inte det minsta medgörliga.
Så Malin om du läser det här så förstår jag varför du fuskade.

Nu tar vi paus från växthus och allt vad växter heter och drar till stugan över helgen.

3 kommentarer:

  1. Ooop, ja det är lätt att det går sönder nåt glas. Till exempel när någon ska spika upp en spik i träramen och missar..........(som jag gjorde för nåt år sedan). Ha en trevlig helg i stugan. /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag kallar det inte fusk utan att man experimenterar med olika material...det låter bättre ;-)Det hade Ernst gillat.

    Ha det bra i stugan nu.

    SvaraRadera
  3. Hej hoppar in och vill önska en fin helg!
    Hoppas ni får det bästa i stugan!
    kram Anne-Lee

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig