torsdag 16 april 2009

Pelargon leverans


I brevlådan låg en avi med mina pelargoner som jag beställt, den hade kommit redan igår men lyckats gömma sig under botten på lådan.
Men när jag kom hem hade maken redan fixat hem paketet från posten.
Även om det är en del som inte överlevde vintern, så har några valt att växa vidare.
Men det kommer ju alltid nya sorter som jag bara inte kan låta bli att beställa.
Så idag kom fem nya sorter varav en gul och två blåa.
Blåa pelargoner har jag aldrig sett så det ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att se ut.
Förra året köpte jag en gul pelargon , och så speciellt gul kan jag inte påstå att den var mer ljus vanilj färgad, men den överlevde inte.
I år har jag köpt en enkel gul får se vad det blir av den.
Jag har även fått tag i en doft pelargon som luktar apelsin.

1 kommentar:

  1. Jag har också köpt mig en doftpelargonstickling. Orange Fizz heter den, det kanske är samma? Luktar gott gör den i allafall. Kommer nog göra succe i sommarsalladen eller sockerkakan. Mina helt döda Änglatrumpeter har också fått liv. Man ska inte räkna ut sian växter och inte slänga dom i förtid tydligen. Ses i morgon på Pilflätningskursen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig