måndag 20 april 2009

Sista ggr på trädgårdskursen , pilflätning

Pilflätning stog på chemat den här kvällen, och Christina Sjöberg från Herrljunga kom för att lära oss den konsten. En trevlig bekantskap och med ett gäng andra entusiaster så blev det en jättetrevlig kväll.
Klockan 18.00 satt vi igg och stack våra pilpinnar i marken, först en ring med 11 stycken som bildar stomen. När vi var nöjda med den började vi att fläta första ringen.
Kollegan J är fullt koncentrerad med rumpan åt fotografen.
Här är kollegan M står och klurar på hur var och när nästa pinne ska flätas in. Min kon är den som finns i framkant.
Mörkret lade sig sakta över oss och våra koner, men när klockan var 21.00 så var min kon helt färdig och jag är jättenöjd med resultatet. För att vara ett förstlingsverk så !

Jag riktigt ser hur fint det blir när mina luktärter letar sig upp i konen.

1 kommentar:

  1. Ja, din blev kanonfin. Du fick till flätningen och spiralen så himla bra. Min blev ju mest som en risborste. Ska nog frisera den lite. Men det är ju "innehållet" som räknas och det fick jag till bra ;-) Vet inte hur länge de står ut att va däri bara...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar spår efter dig